vineri, 4 februarie 2011

SCAMATORUL WORM


Eu sunt scamatorul Worm
Şi sălăşluiesc în pom –
Un viermuş roz filiform
Ca un şnur de mărţişor –
Într-o scamă de bumbac
Viermuiesc şi mă-nfăşor
Mă îmbrac şi mă prefac,
Căci bagheta fermecată
Mă transportă dintr-o dată
În copacul preferat
Plin de fructe de mâncat.
Uite-mă cum mă transform:
Din grăunte punctiform
Într-un burete bombat;
Sucul dulce aromat
Îl extrag şi am plecat!
Cu o mantie de pluş,
Pălărie şi mănuşi
Am ajuns în corcoduş.
Sunt un viermişor nervos
Cu aspect gelatinos;
Mă foiesc cât pot mereu,
Dintr-o poamă fac piure;
Mărului îi dau fiori:
Îl gâdil la subsuori;
Să îl rod nu mă abţin,
De codiţa lui mă ţin.
Sunt un vierme jucăuş;
Alerg ca un trepăduş
Cu un dinte sfredeluş
Găuresc tot ce ador,
Dar acum aş vrea să dorm
Pe un pat de rumeguş;
Pliul de cearşaf cu dungi
Îl întind. Mi-e tare somn!
Am sub ochi, ca nişte pungi,
Cearcăne verzi de nesomn.
Cu o frunză mă-nvelesc –
Multă vreme nu lipsesc.
Mă visez un acrobat
Cu-o casă de invidiat.
Dimineaţa când mă scol
La mâncare mă gândesc –
Un jeleu să pregătesc –
Sunt atât de ocupat!
În cămară am şerbet,
Dar voi turna imediat
Îngheţată în cornet
Cu un moţ adevărat.
Am ghicit că vrei şi tu –
Sunt un vierme delicat –
Înainte să zic nu,
Dacă vrei neapărat,
Însă mărul e stricat…
După un aşa spectacol
Să dispar e un miracol!




© Mihaela Chitac 2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu