sâmbătă, 29 ianuarie 2011

LIGHIOANE DIN BAZAR


Zozozauri, zărgăriţe,
Zorzoloci şi zâgâlice,
Le-am adus cu mine-acasă,
Cumpărate din bazar.

Lighioanele cu fiţe,
Vroiau încăperi închise,
Nu le pria la lumină,
Se comportau cam bizar.

Se-nhăitaseră cu şturmii,
Colcăiau prin şifonier,
Se luptau ades cu pumnii
Pentru-un raft în frigider.

Şturmi şi şturme lăsau urme
De lăbuţe-n vestiar.
Ei locuiau cu chirie
Şi-mpărţeau câte-un sertar.

Le-am găsit un loc în beci,
Mai departe de legume,
Dar nu se lăsau în veci
De întreceri şi de glume.

Cum nu se ţineau de treabă,
Am venit c-un felinar
Şi le-am zis să plece-n grabă,
Fie doar şi temporar.

Le-am condus chiar şi la gară,
Să se ducă-n altă ţară,
Şi le-am invitat să urce
Într-un trenuleţ mărfar.

Dintr-o batistă de un cot
Am făcut şi un balot.
Le-am încărcat în vagon
Şi-am rămas trist pe peron.

Zozar, Zozir, Zohoi, Zohui!
După un timp mă văicăream.
Prin lume hoinăream hai-hui,
Le căutam şi suspinam.

Zozozauri, zărgăriţe,
Zorzoloci şi zâgâlice,
Se plimbau fără habar
Cu un tren de buzunar.

După înc-o încercare,
Când părea totu-n zadar,
Mi-au răspuns, din întâmplare,
Dintr-o geantă cu fermoar!

© Mihaela Chitac 2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu