sâmbătă, 10 martie 2012

RIŢU CHIŢ

În căsuţa de la ţară,
Unde m-am cazat pe vară,
Am zărit un chiţibuş,
O jucărie de pluş!
Şoricelul Riţu Chiţ
Chiţăia c-o aţă-n dinţi
După masa copioasă
Când mi-a ros faţa de masă.
O lăsasem în dulap
Şi mi-am pus mâinile-n cap.
Am găsit amprente-n el:
Dinţişorii de oţel.
Botişorul mustăcios
A căutat în cutie.
Prin paravanul din dos
A ronţăit din tăblie.
Spuneţi, oare ce să fac?
Mi-a ros vârful la ciorap,
Căptuşeala la poşetă,
Din pantof – doar o baretă,
Găurele prin jachetă…
Îşi face noaptea de cap!
Iese când vrea la plimbare
Cu ciupicii în picioare
Să ronţăie pe furiş
Eşarfe şi cipilici.
A plecat din ascunziş
Ca să joace bambilici.
Rozătorul pişicher
Cu codiţa de şorici
Saltă-n aer, face plici
Şi se suie pe cuier.
Şoricelul acrobat
Stă o vreme agăţat,
Îşi dă drumul pe sub pat.
Intră într-o bortă mică
Şi se-ascunde de pisică.

© Mihaela Chitac 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu